mandag den 8. september 2014

DM i Småbådsfiskeri 2014

Så er vi kommet hjem og oven på igen efter en fantastisk weekend i Helsingør Nordhavn sammen med godt 50 andre småbåde for at dyste om at blive den bedste Småbådsfisker i år.
Det er første gang at SR-Fishing deltager i en artskonkurrence og desværre alene i båden, da Søren havde andre planer.

AluBaljen, Falkor, Måleren, Scumbag og Jeg selv troppede op Fredag eftermiddag på bro 10. Vi havde Woody, Galaxen og Lila med til en god gang hygge med grill på kajen og det er vi altså gode til.



Lørdag morgen kl. 6 stod den på skippermøde med en god vejrudsigt og en lang dag på vandet.
For mit vedkommende gik kursen, efter starten, direkte op på Lappen, sammen med en del andre både i håbet om at finde Hvarre, rødspætte og måske lidt makrel.












Jeg brugte en del tid i starten på at få styr på grejet,så jeg fik kun fisket med Hvar-opsæt og sildestykker til Makrel og efter et par timer havde jeg en Pighvar i kassen på 1,7 kg. og en mindre Makrel.











Turen gik til Disken for at få resten af flade artene + bonus fiskene for mit vedkomne (knurhane og hvilling)
Jeg fik den grå Knurhane i første stop på Tobis og så gik det lidt dødt. Første efter lidt tid fik jeg Hvilling som kun LIGE holdt målet...

Jeg søgte ned mod Nordvest revet for at finde alle de andre arter på listen, men kunne kun rammen Skrubben, Isingen og Silden... Resten af dagen gik på Torsken og Rødspætten, men dem kunne jeg ikke ramme, så jeg gik i havn med 7 arter og takket være den fine Pighvar,stod jeg på en 16 plads lige efter Garmin drengene og lige før Scumbag...



I havnen stod den på havnehygge ved SR-Båden på bro 10, da Pighvarren var BR og PR og derefter var der stor buffet i SSK teltet med Svinekam og marineret kylling med tilbehør. Der var desværre lidt ventetid ved kødet, men hva fa´en... Så fik vi lidt mere salat...

Derefter var der rundtur i Scumbag´s gast´s grejkasse og hold da op... Den er stor skal jeg hilse og sige..
Vækkeuret blev sat til kl 4, og med skippermøde kl 5 sejlede de fleste ud kl 5 undtagen Måleren der gik til køjs igen.

Jeg satsede på at få Torsken, Sejen og Rødspætten, men det lykkedes mig kun at få en Torsk på 2,5 kg og en Makrel som jeg kunne forbedre fra dagen før..
Det var skidt vejr hele dagen,så jeg brugte de sidste timer på Lappen igen i håb om Rødspætten.. Jeg fik godt nok en Slethvarre, men den holdt desværre ikke målet.. :-(












Alt i alt er det egentligt super spændende og sjovt, men hold da op det er stressende når man er alene i båden. Jeg blev rykket ned på en samlet 19 plads og Scumbag overhalede mig og kom på en 18 plads, jeg er ret tilfreds med at havne i top 20.

Stor tak til de både fra Sundets Skrappe Drenge der valgte at deltage.. Det var sgu en fornøjelse.

Stor tak til SSK og Bestyrelse for at stable sådan et arrangement på benene.



/Martin


Ingen kommentarer:

Send en kommentar